19 Ekim 2014 Pazar

İtalyan Makarnası,Yunan Şarabı,Türk Usulü Salatası

Makarnamızı al denta kıvamında pişirelim.3-4 dakika uygundur,sonra süzelim.İçine yağımızı,tuzumuzu koyalım ve hafif kısık ateşte pişirelim.
Sosumuzun malzemeleri:5 adet domatesi yemeklik doğrayalım ve tenceremize koyalım.İçine 3 kepçe su koyalım,1 tatlı kaşığı salça koyup karıştıralım.Baharatımızı da sosumuzun içine koyup karıştıralım.
Sosumuz hazır,makarna hazır hale gelince hepsini karıştıralım.Sıcak servis yapmayı unutmayınız.
Salataya gelince;havuç,salatalık,domates ve marullarımızı doğrayalım.Nar ekşisi ve yağıda ekleyelim mmm bu da hazır.
Bir de zeytinyağımızı küçük bir kaba koyalım ve içerisine pul biber koyalım bu da hazırsa.... gelelim mmm şaraba.Yunanistan'dan getirilen mis gibi beyaz şarabıda sofraya koyduk mu yeme de yanında yat :)

Sevdicekle harika bir sofrada daha buluşuldu,tadımız hiç eksik olmasın.
Afiyetler olsun :)


                                


Onlarında Dili Olsa =)



Eee tabak,çatal,bıçak konuşşaydı ne mi derdi?


5 Ekim 2014 Pazar

İtalya'nın makarnası,pizzası,şarabı,kahvesi, peyniri,sosları,dondurması =)



Buongiorno Signore e signori :) duyduk duymadık demeyin İtalya'yı fethedip geldim =)
Harika geçen 8 günün ardından geriye kalanlar İtalya'da yaşanan maceralar.Yedik,içtik,gezdik,tozduk,dans ettik,şarkılar söyledik derken..... ;)
Bir de yemekleri mmm leziz.Makarnası,pizzası,şarabı,peyniri,kahvesi,tramisu,dondurması,acısı,sosları aaa bir de tadı damağımda kalan etleri :)
İtalya'da makarna al denta kıvamında pişmektedir.Yani diri,dişe dokunur,yapışmayan anlamındadır.


İtalyan mutfağı,dünyanın her tarafında bilinen,sevilen ve zengin bir mutfaktır.İtalyan mutfağında Antik Roma,Antik Yunan,Bizans,Yahudi ve Arap mutfaklarının etkisi vardır.İtalyan mutfağının özelliği bölgesel çeşitliliğinin fazla olması ve çok farklı lezzetlerin olmasından gelir.
Peynir ve şarap mutfakta ana lezzettir.Kahve ve özellikle de espresso İtalyan mutfağının vazgeçilmezidir.
Şimdilik anlattım en yakın zamanda lezzetleri bir bir yapıp sizlerle paylaşacağım.

Antik Roma gecesinden bir kaç fotoğraf paylaşıyorum :)


 

Alla prossima haydi görüşmek üzere..sevdiceklerle bir sofra kurmaya gider sinemis :) iyi bayramlar

13 Eylül 2014 Cumartesi

Meyvelerin Faydaları =)

Her yediğimiz besinin bir faydası var.
Gelelim hangi meyvenin ne gibi yararı var?gelin öğrenelim...

KİRAZ: Kirazın içerdiği siyanidin,vücudu kanser hücrelerinden koruyan bie antioksidandır.
ÜZÜM: Kan dolaşımındaki,kan pıhtılaşmasını azaltan azot,oksit seviyesinin artırır.
KARPUZ: Karpuzun içindeki arginin vücuttaki amonyağın fazlasını dışarıya atar.Yaraların iyileşmesine yardımcı olur.
ELMA: İçindeki pektin kötü kolestrolü %16 oranında düşürür.
LİMON: Limon suyunu için kötü nefes kokusunu önler.
MUZ: Muzun içinde buluna triftofan aminoasidi depresyonu hafifletir.
PORTAKAL: Portakalın içindeki doğal yağlar cildin genç ve taze görünmesini sağlar.
ANANAS: Sindirime yardımıcı olur ve kemikleri güçlendirir.

Hepinize afiyet olsun.Bol neşeli,sağlıklı,sevdiceklerde dolu günler dilerim.

30 Ağustos 2014 Cumartesi

Zeytinyağlı Vişneli Bamya




Vazgeçilmez zeytinyağlı yemeklerimiz,sofralarımızın tadı damağı :)
Bu sefer zeytinyağlı vişneli bamya :) 
Bamya dediğimizde bir çoğumuz hmmm der gibi..ama yapıp,yemelisin,sonra karar vermelisin.Gelin tarifi vereyim =)

Malzemelerimiz:1 bardak suya,bir avuç vişneleri atıp,rengi çıkana kadar kaynatalım.Tenceremizde 1 adet yemeklik doğranmış soğan ve 2 diş sarımsak koyup,kavuralım.1/2 taze bamyamızı karışıma ekliyoruz,tuz  ve şeker ilave ediyoruz.Kaynattığımız vişne suyunu bamyalara ilave edip,20 dakika kaynatın.Kaynattıktan sonra vişneleri serpelim.

Bu tarifi bizlere tattıran,öğreten Ebuşum mmm enfes tat,çok teşekkür ediyoruz.

Afiyetler olsun ;)

26 Ağustos 2014 Salı

Domatesli Sarımsaklı Biber Kavurması



Pratik ama bir o kadar da lezzetli bir tat paylaşacağım.
Biberlerimizi hafif yağda kızartalım.Ardından domatesli,sarımsaklı sosumuzu hazırlayalım.
Yanına da yoğurdumuzu koyalım mmmm enfes birşey :)
Afiyet olsunnnnnn

Kabak Çiçeği Dolması

Tatil arası verdim,tekrar sizlerleyim.
Ayağımın tozuyla yazmaya başlayacağım.Çok yalnız bıraktım sizleri :)

Herkes gezmeyi,tozmayı,eğlenmeyi ee haliyle değişik tatlar denemeyi çok seviyoruz.Sizlere Girit'e ait güzel bir lezzet sunacağım.

Kabak Çiçeği Dolmasını pazarda bulmak biraz zor oldu.Erken saatlerde pazara gidip,aldın aldın alamadın bir daha da bulamıyorsun.Neyse ben bir kere yakaladım ve hemen aldım.
Kabak Çiçeklerini önce buz dolu bir kaba koyup iyice açılmasını bekledim.O sırada dolmamızın içinin malzemelerini hazırladım.Malzemelerimiz:1 adet soğanımızı yemeklik doğrayıp,zeytinyağda kavuralım.Üzerine 1 su bardağı yıkadığımız pirincimizi ilave edelim.1 adet domatesi rendeleyip karışıma koyalım.Nane,maydanoz,tuz,karabiber,yarım su bardağı suyu ilave edip demlemeye bırakalım.
Dolma içi soğuyunca kabak çiçeklerini tatlı kaşığı ile dolduralım.Tencereye dik yerleştirelim.Tenceremizin içine salçalı su ilave edip pişirmeye bırakalım.

Afiyet bal şeker olsun.Mutlaka denemelisin!