15 Şubat 2014 Cumartesi

Cevizli Fondan Kek

http://www.izlesene.com/video/nil-karaibrahimgil-resmen-asigim/1279685# bu şarkıyla keyifle okuyup,tarifi yapalım :)


Fırını 200C’ye ısıtalım.2 yemek kaşığı cevizleri 1-2 dakika hafifçe kızarıncaya kadar tavada soteleyin,ardından cevizleri iri taneler olacak şekilde rondodan çekin ya da buzdolabı poşetine koyup tahta kaşık yardımı ile dövün.
2 tane fondan için uygun kalıbı (-ki bu kalıp aşk kalıbı olmalı) yağlayın ve kakao ile kaplayın.
150 gram bitter çikolata ve 50 gram tereyağını eritip pütürsüz olana kadar karıştırın. Çikolata karışımı ılıdığında önce 1 adet yumurtayı,sonra 2 yemek kaşığı unu ekleyin.Cevizi,1 yemek kaşığından az şekeri ve bir tutam tuzu ekleyerek karıştırın.
Karışımı kalıplara dökelim ve 15 dakika pişirelim.Küçük bir tabağa ters çevirin üzerine çırpılmış kabartılmış krema ile süsleyin.Durun daha bitmedi!Ben aşk lezzeti yaptığımdan 2 tane kalp şeklindeki fondan kalıbımı üstüste koyup üzerine krema ve krema üzerine frambuaz koydum.Kalbimm ilk gün ki gibi küt küt atıyoooooor :)
Arzu ederseniz bu karışımı bir gün buzdolabında bekletip servis öncesi çıkarıp pişirebilirsiniz.

Başını yastığa koyduğun sırada, varlığına şükrettiğin adamı bulmuş olabileceğini düşündüğün anda başlıyor mutluluk.İşte dünya bunun için çok güzel.Sevgililer günümüz kutlu olsun.
Ben cevizli fondan kekimi yaptıktan sonra şıklaştırdım,biraz daha şımarttım.
Tüm sevdiceklerinizle musmutlu lezzetleri tatmanız dileğimle.Afiyetler olsun.


2 yorum:

  1. ben ona resmen aşığım eşliğinde kek yapmak:) süper gözüküyor...

    YanıtlaSil
  2. Kek, 14 Şubat ve Aşk ?????

    YanıtlaSil