12 Ocak 2014 Pazar

Kıbrıs Tatlısı



Şerbetini hemen yapalım.Çünkü kekin üzerine şerbet soğuk dökülecek. Tencereye 2 su bardağı suyu ve 1 buçuk su bardağı şekeri dökün, kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp 15 dakika daha kaynatalım.Şerbet hazır olunca,1 paket vanilyayı ekleyip soğuması için bekletelim.

Kekine gelelim şimdi de 3 adet yumurtayı ve yarım su bardağı şekeri iyice çırpalım, teker teker malzemeleri de (yarım su bardağı sıvı yağ,1 su bardağı galeta unu,1 su bardağı kırılmış cevizi,1 su bardağı hindistan cevizini,1 paket kabartma tozu) ekleyip karıştıralım.

Karışımı yağlanmış bir tepsiye dökelim Fırınımızı 160 derecede 30 dakika pişirin..Fırından çıkartınca soğuk şerbeti üzerine dökelim.

Kreması için :
1 litre sütü,1 su bardağı nişastayı,yarım su bardağı şekeri,1 paket vanilyayı tencerede muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.Toz krem şantiyi ekleyelim ve mikserla 5 dakika çırpalım. Soğumuş şerbetli kekin üzerine bu kremsi muhallebiyi dökelim. Üzerine bolca hindistan cevizi dökebilirsiniz(isteğe göre).

Bu lezzeti bizlere buluşturan,
harika bir eş,sabırlı bir anne ve hamaratlılığı ile ün yapmış Esocanıma çok teşekkür ediyorum.Süpersin!
Can ,kan,bol tatlılı sohbetler olsun,afiyetler olsun.

4 yorum:

  1. Tatlı bıdığım benim seviyorum seni hemde çok ... Afiyet bal şeker olsun ;)))

    YanıtlaSil
  2. Es Es Esocanım bende seni pek çok seviyorum :))))

    YanıtlaSil
  3. ben de ben de pek çok seviyorum sizi... ellerinize sağlık bu arada:D

    YanıtlaSil
  4. Can kuşum afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil