25 Ocak 2014 Cumartesi

Elmalı Kırıntılı Tatlı = Apple crumble

Evet gelelim ilk denemeyle yaptığım elmalı kırıntılı tatlıma :) Eğer tarçın ve ceviz ikilisini seviyorsanız hemen deneyin derim.
Tarifimiz şöyle: 
Borcamımıza 3 ya da 4 tane elmayı minik küpler şeklinde (ben 3 kırmızı 1 yeşil elma kullandım) doğrayalım.Bolca tarçın ve ceviz koyalım.Kuru üzüm diyor tarifte fakat evde olmadığından kayısıyı küp küp doğrayıp,koydum.1 tatlı kaşığı limon koydum ve bir güzel harmanladım borcamda,hemen hamurumuzun tarifine geçiyorum.
100 gram tereyağı,1 bardak şeker(ben şekeri yarım bardaktan az koydum),2-3 su bardağı un,1 paket vanilyayı kırıntı haline gelene kadar elle karıştırın.Karıştırdıktan sonra elmalı karışıma eşit bir şekilde yayalım.Unutmadan püf noktası var tereyağı soğuk olmalı.
180 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder