10 Ocak 2014 Cuma

Ev Yapımı Çikolatalı Portakal Kabuğu Şekerlemesi

3 adet portakal kabuğunu bol suyla yıkayıp süzelim.Tencereye alıp üzerine soğuk su ilave edelim.Tadında ki hafif acılığını gidermek için biraz kaynatıp ve suyunu süzelim.Kaynatma işlemini 3 defa tekrarlayalım.Sonra portakal kabuklarını birer santim eninde şeritler halinde doğrayalım.Portakal kabuklarını bir tencereye alalım.Üzerine 2 su bardağı kadar( ben yarım bardak kullandım) şeker ilave edin. Tahta bir kaşıkla hafifçe karıştırarak kabukları şeffaflaşıncaya kadar pişirip ve şerbetini süzelim.Süzdüğünüz portakal kabuklarını fırın ızgara telinin üzerine aralıklı olarak dizelim.Erittiğiniz çikolataya(bitter-beyaz ve sütlü çikolatalar) tamamen bandırıp yağlı kağıt üzerine koyalım.Soğuması için buz dolabına koyalım.Beyaz çikolataları eritip üzerine süs yapalım.Son olarak fındık kırığı serpiştirelim.Afiyetler olsun :)

3 yorum:

  1. Ben de uzun zamandır birşey yok deyip şaşırmıştım. Sevdim bu portakal kabuğsu şeysini :) kabuk değerlendirmece :)))

    YanıtlaSil
  2. Şaşırtmayı severim :)
    Beğendiğine sevindim devamları gelir :)

    YanıtlaSil