Benim miniklerim için sofralar şenlensin,hazırlansın.
Evet çocuklarınıza eşsiz bir sofra hazırlarken birazcık eğlenceli hale getirmeye ne dersiniz?Bunun için malzemelerimiz ve tarifimiz sizlerle,haydi bakalım =)
Hamburger ekmeğinin içine krem peyniri sürelim.İsteğe göre beyaz peynir ya da kaşar peyniri de koyabiliriz.Ekmeğin üst kısmına maydanozdan saçlar yapalım.Maydanozun dal kısımları ekmeğin içine yerleştirilir.Domatesleri dilimleyelim ve kulaklarını oluşturalım.Gözlerin yerine salatalık dilimleri ve üzerine yarım zeytinler koyalım.Kırmızı biberden ağız yapalım.
Yumurtamızı haşlayalım,kabuklarını soyalım,ikiye bölelim.Kardan adamımız için kürdanla dilimlenen yumurtaları birbirine tutuşturalım.Kırmızı biberden şapkasını yapalım.Zeytinden küçük parça keserek gözlerini,havuçtan da burnunu yapalım.
Evet sandviç ve kardan adam tabağımızda bugün ki menümüzde =)
Miniklerim eğlenceye hazır mısınız ? Afiyet bal,şeker,can olsun!
18 Şubat 2014 Salı
15 Şubat 2014 Cumartesi
Cevizli Fondan Kek
http://www.izlesene.com/video/nil-karaibrahimgil-resmen-asigim/1279685# bu şarkıyla keyifle okuyup,tarifi yapalım :)
Fırını 200C’ye ısıtalım.2 yemek kaşığı cevizleri 1-2 dakika hafifçe kızarıncaya kadar tavada soteleyin,ardından cevizleri iri taneler olacak şekilde rondodan çekin ya da buzdolabı poşetine koyup tahta kaşık yardımı ile dövün.
2 tane fondan için uygun kalıbı (-ki bu kalıp aşk kalıbı olmalı) yağlayın ve kakao ile kaplayın.
150 gram bitter çikolata ve 50 gram tereyağını eritip pütürsüz olana kadar karıştırın. Çikolata karışımı ılıdığında önce 1 adet yumurtayı,sonra 2 yemek kaşığı unu ekleyin.Cevizi,1 yemek kaşığından az şekeri ve bir tutam tuzu ekleyerek karıştırın.
Karışımı kalıplara dökelim ve 15 dakika pişirelim.Küçük bir tabağa ters çevirin üzerine çırpılmış kabartılmış krema ile süsleyin.Durun daha bitmedi!Ben aşk lezzeti yaptığımdan 2 tane kalp şeklindeki fondan kalıbımı üstüste koyup üzerine krema ve krema üzerine frambuaz koydum.Kalbimm ilk gün ki gibi küt küt atıyoooooor :)
Arzu ederseniz bu karışımı bir gün buzdolabında bekletip servis öncesi çıkarıp pişirebilirsiniz.
2 tane fondan için uygun kalıbı (-ki bu kalıp aşk kalıbı olmalı) yağlayın ve kakao ile kaplayın.
150 gram bitter çikolata ve 50 gram tereyağını eritip pütürsüz olana kadar karıştırın. Çikolata karışımı ılıdığında önce 1 adet yumurtayı,sonra 2 yemek kaşığı unu ekleyin.Cevizi,1 yemek kaşığından az şekeri ve bir tutam tuzu ekleyerek karıştırın.
Karışımı kalıplara dökelim ve 15 dakika pişirelim.Küçük bir tabağa ters çevirin üzerine çırpılmış kabartılmış krema ile süsleyin.Durun daha bitmedi!Ben aşk lezzeti yaptığımdan 2 tane kalp şeklindeki fondan kalıbımı üstüste koyup üzerine krema ve krema üzerine frambuaz koydum.Kalbimm ilk gün ki gibi küt küt atıyoooooor :)
Arzu ederseniz bu karışımı bir gün buzdolabında bekletip servis öncesi çıkarıp pişirebilirsiniz.
Başını yastığa koyduğun sırada, varlığına şükrettiğin adamı bulmuş olabileceğini düşündüğün anda başlıyor mutluluk.İşte dünya bunun için çok güzel.Sevgililer günümüz kutlu olsun.
Ben cevizli fondan kekimi yaptıktan sonra şıklaştırdım,biraz daha şımarttım.
Ben cevizli fondan kekimi yaptıktan sonra şıklaştırdım,biraz daha şımarttım.
Tüm sevdiceklerinizle musmutlu lezzetleri tatmanız dileğimle.Afiyetler olsun.
11 Şubat 2014 Salı
Ev Yapımı Pizza
Pizza ki evde yapılan olunca işler değişir.O pizzaya tat gelir,sofralara renk gelir,bir de Mert Usta :) nam-ı değer sevdicek Mirt pizzayı yaparsa mm harika olur.
Gelelim malzemelerimize;bir ölçü süt,yarım ölçü sıvıyağ,2 parça pak maya,bir miktar tuz,alabildiğince unu yoğuruyoruz.Yoğurduktan sonra tepsiye yayalım.Salçamızı sulandıralımve içine eritilmiş tereyağımızı koyalım.Karışımı hamurumuzun üzerine sürelim.Üzerine istediğimiz malzemeleri koyabilirsiniz.(sebzeli,etli,karışık..yani pizzayı nasıl seviyorsanız)
Ve fırına tepsimizi koyup pişmeye bırakıyoruz.Pişmeye yakın rendelenmiş kaşar peynirini koyup,lezzetle hapur hupur yiyoruz.Eee lezzetin ustalarına teşekkür eder,devamlarını beklediğimizi söylüyoruz :)
Sofralarımız renklensin,keyifle,huzurla,mutlulukla,sağlıkla tatlı sofralar bizleri bekler.Afiyet olsun ;)
Antakya Lezzetinden Vanilyalı Kabak Tatlısı
Gelelim menümüze;bugün sizlere Antakya yöresine ait bir tat buluşturacağım.Haydi koşunnnnn!
Meşhur Antakya kabak tatlısı yapmak için toz şeker, su, limon suyu ve kireç suyuna ihtiyaç vardır. Kirecin taş kireç olmasının veya toz kireç olmasının önemi yoktur, yeterki kireç sönmemiş kireç olsun. Kireç su ile karıştırılırsa sönmüş kireç adını alır. Kireç toz halinde nalburlarda açık olarak kilo kilo satılır.
Bilirsiniz, kireçte kabak tatlısı Antakya kabak tatlısının diğer adıdır. Tarifi balkabağı soyulur dilimlenir, kireç kaymağına yatırılır diye başlar. Kireç kaymağı, sönmemiş kireç su ile karıştırılıp dinlendirilirse, kireç tabana çöker ve üstte berrak su kalır. İşte bu berrak su, kireç kaymağıdır, kabak dilimleri bu su içerisine "en az 12 saat süre ile" yatırılır. Kireç kaymağı kabak dilimlerini sertleştirir. Kireç kaymağından çıkarılan dilimlerin üzerinde bulunan kireç acısının çıkması için, bol su ile yıkanır ve süzülür.
Antakya kabak tatlısı nasıl yapılır diyorsanız, söyleyeyim. 1 kilo soyulmuş ve "ince kalın farketmez" dilimlenmiş ve kireç kaymağına yatırılmış kabak için; 1 kilo toz şeker, 1.5 kilo su, 2 su bardağı kaynar su ve yarım limon suyu gerekir. Tencereye 1 kilo kabak, 1.5 kilo soğuk su ve 1 kilo toz şeker konur, tencere açık olarak normal ısıda yarım saat kaynatılır. Yarım saatın sonunda, ocak ısısı yarıya düşürülür ve ara sıra tahta kaşıkla dilimlerin yeri değiştirilerek 1.5 saat süre ile kabak pişirilmeye devam edilir. Tenceredeki şerbet köpürüp ağdalanmaya başlayınca dilimlerde şeffaflaşır. Tam o sırada tencereye yarım limon suyu ile birlikte 2 su bardağı kaynar su ilave edilir. Tencere bir defa fokurdatılır, dilimler maşa ile tek tek tencereden çıkarılır ve soğumaya bırakılır.(-mış)Yapmadım fakat yedim :) Antakya'dan bizlere bu lezzeti tatmamızı sağlayan velimize teşekkür ediyorum.Yeni lezzetlere,tatlara kapımız açık :)
Bilirsiniz, kireçte kabak tatlısı Antakya kabak tatlısının diğer adıdır. Tarifi balkabağı soyulur dilimlenir, kireç kaymağına yatırılır diye başlar. Kireç kaymağı, sönmemiş kireç su ile karıştırılıp dinlendirilirse, kireç tabana çöker ve üstte berrak su kalır. İşte bu berrak su, kireç kaymağıdır, kabak dilimleri bu su içerisine "en az 12 saat süre ile" yatırılır. Kireç kaymağı kabak dilimlerini sertleştirir. Kireç kaymağından çıkarılan dilimlerin üzerinde bulunan kireç acısının çıkması için, bol su ile yıkanır ve süzülür.
Antakya kabak tatlısı nasıl yapılır diyorsanız, söyleyeyim. 1 kilo soyulmuş ve "ince kalın farketmez" dilimlenmiş ve kireç kaymağına yatırılmış kabak için; 1 kilo toz şeker, 1.5 kilo su, 2 su bardağı kaynar su ve yarım limon suyu gerekir. Tencereye 1 kilo kabak, 1.5 kilo soğuk su ve 1 kilo toz şeker konur, tencere açık olarak normal ısıda yarım saat kaynatılır. Yarım saatın sonunda, ocak ısısı yarıya düşürülür ve ara sıra tahta kaşıkla dilimlerin yeri değiştirilerek 1.5 saat süre ile kabak pişirilmeye devam edilir. Tenceredeki şerbet köpürüp ağdalanmaya başlayınca dilimlerde şeffaflaşır. Tam o sırada tencereye yarım limon suyu ile birlikte 2 su bardağı kaynar su ilave edilir. Tencere bir defa fokurdatılır, dilimler maşa ile tek tek tencereden çıkarılır ve soğumaya bırakılır.(-mış)Yapmadım fakat yedim :) Antakya'dan bizlere bu lezzeti tatmamızı sağlayan velimize teşekkür ediyorum.Yeni lezzetlere,tatlara kapımız açık :)
7 Şubat 2014 Cuma
Gluten Free Çikolatalı Kurabiye
2 sene önce Çölyak hastalığının varlığını Elçin Halamla öğrendim.Zorlandı mı elbette zorlanıyor,istediği bir çok yemeği artık lezzetiyle yiyemiyor.Hele de simit :) Çölyak hastaları için özel yemekler,pastalar,börekler yapılıyor.Ee adım başı istenilen bulunamıyor ama özel jest yapan yerler var.Ankara'da Flamingo pastanesi ,özsüt hatta starbucksta küçük pakette kekler..
Halişimin doğum günüsü bugün de başımın etini yiyordu yaz glutensiz tatları diye diye hediyem olsun halam =)
Gelelim bilgilere :)
Gelelim bilgilere :)
Çölyak daha önce pek adını duymadığımız şimdilerde ise adını sıklıkla duyduğumuz ama ne olduğunu tam olarak bilmediğimiz besin kaynaklı bir ince bağırsak alerjisidir diyebiliriz.
Genetik ve çevresel faktörlerle hastalık sürekli yayılmakta ve hasta birey sayısı giderek artmaktadır. Günümüzde hastalığın doktorlar tarafından daha iyi tanınmasıyla hasta birey teşhislerinide koymak geçmişe oranla daha iyi diyebiliriz.
Çölyak bağışıklık sistemine bağlı sindirim sistemini ilgilendiren bir hastalık olup,
Hasta kişilerde gluten denen bir proteini içeren besinlerin alınmasından sonra kendini gösteren bir emilim bozukluğu (malabsorpsiyon) hastalığıdır diyebiliriz.
Hastalığa buğday, arpa, yulaf, çavdar gibi tahılların içerisinde bulunan gluten isimli bir proteinin ince bağırsakta parçalanamaması neden olmaktadır. Hamurun kabarmasını sağlayan, gıdaların raf ömrünü uzatan, elde edilen mamülün kalitesine önemli etkisi olan bir tür proteindir. Bu nedenle glutensiz unlarla yapılan ürünler çabuk bayatlamakta, şekil verirken zorlanılmakta ve kabarması gereken bir çok unlu mamülde istenen kabarma sağlanmamaktadır. Çölyak hastalarına büyük sıkıntı yaşatan bu durum Ekmeğe dayalı beslenme şekline sahip toplumumuzda çölyak hastalarının yaşam standartlarını büyük ölçüde düşürmektedir.
Çölyaklılar glutenli besinler aldıkları zaman, ince bağırsaktaki bağışıklık sistemi uyarılır ve bağırsağın iç yüzeyi iltahaplanır. Sağlıklı bağırsak hücrelerinin yüzeylerinde bulunan ve besin maddelerinin emilimi sağlayan minik ince uzantılar (vilüs) iltahaba bağlı olarak azalır veya kaybolur (silinir). Bunun sonucunda iltihaplı bağırsak yüzeyi, bazı besin maddelerini emip kana karıştıramaz. Bu da başta vitaminler ve mineraller olmak üzere vücudun gereksinim duyduğu çeşitli maddelerin eksikliğine yol açarak başka hastalıklara ve gelişme geriliklerine ortam hazırlar.
Çölyak hastalığının oluşumunda dikkat çekici faktörlerden biriside kişinin anne sütüyle ne kadar zaman beslendiğidir. Uzun süre anne sütüyle beslenen kişilerde çölyak hastalığını belirtileri daha geç ortaya çıkmaktadır. Diğer bir faktör ise gluten içeren yiyeceklerin yenilmeye hangi yaşta başlandığı ve ne kadar gluten yenildiğidir.
Hastalık ile ilgili özgün bir genetik anormallik henüz belirlenmemiştir. Genetik olarak belirlenmiş kişilerde ise hayatın herhangi bir döneminde ortaya çıkabileceği gibi, gizli de kalabilir. Kalıtsal yönü olduğu düşünülen hastalık her yaşta ortaya çıkabilir. Hastalığı neyin tetiklediği bilinmemekle birlikte, çölyağın ortaya çıkması için:
- Kalıtımsal olarak geni taşımak,
- Gluten tüketmiş olmak,
- Genin tetiklenmesi gerekmektedir.
Genin Tetikleyicileri; stres, tıbbi sarsıntı (ameliyat, hamilelik, cerrahi müdehale), aşırı unlu gıda tüketimi, kalitesiz unlu gıdalar tüketimi ve viral enfeksiyonlardır.
Çölyak bağışıklık sistemine bağlı sindirim sistemini ilgilendiren bir hastalık olup,
Hasta kişilerde gluten denen bir proteini içeren besinlerin alınmasından sonra kendini gösteren bir emilim bozukluğu (malabsorpsiyon) hastalığıdır diyebiliriz.
Hastalığa buğday, arpa, yulaf, çavdar gibi tahılların içerisinde bulunan gluten isimli bir proteinin ince bağırsakta parçalanamaması neden olmaktadır. Hamurun kabarmasını sağlayan, gıdaların raf ömrünü uzatan, elde edilen mamülün kalitesine önemli etkisi olan bir tür proteindir. Bu nedenle glutensiz unlarla yapılan ürünler çabuk bayatlamakta, şekil verirken zorlanılmakta ve kabarması gereken bir çok unlu mamülde istenen kabarma sağlanmamaktadır. Çölyak hastalarına büyük sıkıntı yaşatan bu durum Ekmeğe dayalı beslenme şekline sahip toplumumuzda çölyak hastalarının yaşam standartlarını büyük ölçüde düşürmektedir.
Çölyaklılar glutenli besinler aldıkları zaman, ince bağırsaktaki bağışıklık sistemi uyarılır ve bağırsağın iç yüzeyi iltahaplanır. Sağlıklı bağırsak hücrelerinin yüzeylerinde bulunan ve besin maddelerinin emilimi sağlayan minik ince uzantılar (vilüs) iltahaba bağlı olarak azalır veya kaybolur (silinir). Bunun sonucunda iltihaplı bağırsak yüzeyi, bazı besin maddelerini emip kana karıştıramaz. Bu da başta vitaminler ve mineraller olmak üzere vücudun gereksinim duyduğu çeşitli maddelerin eksikliğine yol açarak başka hastalıklara ve gelişme geriliklerine ortam hazırlar.
Çölyak hastalığının oluşumunda dikkat çekici faktörlerden biriside kişinin anne sütüyle ne kadar zaman beslendiğidir. Uzun süre anne sütüyle beslenen kişilerde çölyak hastalığını belirtileri daha geç ortaya çıkmaktadır. Diğer bir faktör ise gluten içeren yiyeceklerin yenilmeye hangi yaşta başlandığı ve ne kadar gluten yenildiğidir.
Hastalık ile ilgili özgün bir genetik anormallik henüz belirlenmemiştir. Genetik olarak belirlenmiş kişilerde ise hayatın herhangi bir döneminde ortaya çıkabileceği gibi, gizli de kalabilir. Kalıtsal yönü olduğu düşünülen hastalık her yaşta ortaya çıkabilir. Hastalığı neyin tetiklediği bilinmemekle birlikte, çölyağın ortaya çıkması için:
- Kalıtımsal olarak geni taşımak,
- Gluten tüketmiş olmak,
- Genin tetiklenmesi gerekmektedir.
Genin Tetikleyicileri; stres, tıbbi sarsıntı (ameliyat, hamilelik, cerrahi müdehale), aşırı unlu gıda tüketimi, kalitesiz unlu gıdalar tüketimi ve viral enfeksiyonlardır.
Öncelikle Çinekop Elçinişko başta olmak üzere geçmiş olsun diyor,sağlıklı beslenmelerini diliyorum.Gelelim kurabiyemizin yapımına:100 gram ufalanmış cevizi,100 gram glutensiz unu,150 gram mısır nişastayı,50 gram esmer şekeri,50 gram toz şekeri,2 gram karbonatı,3 gram tarçını bir güzel karıştırın. Diğer kapta 100 gram tereyağı ve şekeri çırpın. 1 yumurtayı ekleyin ve yedirin. Yapılan iki karışımı karıştırın,isteğe göre damla çikolata ile tatlandırabilirsiniz.Buzdolabında 15-20 dk bekletelim.İstediğiniz şekli verin ve 180 derecede 10-15 dk pişirin.
Çayımız da hazır,afiyet bal şeker olsun ;)
5 Şubat 2014 Çarşamba
Bayat Ekmek Pizzası
Pizza İtalyan kökenli bir hamur işi yemeğidir. Üstüne birçok malzeme konulabilir.Pizza savaş döneminde bulunmuş bir yemektir. Savaş zamanında İtalyan kadınlar yokluk yüzünden bir hamur üzerine buldukları malzemeleri koyarak pizzayı bulmuşlardır.
Pizza evlere servisi ile ünlü bir hamur yemeği olup lezzetle hapur hupur yeriz.
Bugün de sizlere Esocan'dan aldığımız tarifle mis gibi bayat ekmek pizzası tarifi vereceğim.Haydi mutfağa koşun =)
Evde ki bayat ekmeğimizi 2-3 cm kalınlığında dilimleyin.2 yemek kaşığı biber salçası,4-5 yemek kaşığı zeytinyağını,1 diş ezilmiş sarımsağı karıştıralım ve fırça yardımı ile ekmeğimize sürelim.2-3 kibrit kutusu kadar rendelenmiş kaşarımızı,1kibrit kutusu mozarella ya da beyaz peyniri küp küp doğrayalım.1 adet yeşil biberi,ve içine istediğiniz karışımı(domates,salam,sosis,zeytin ince ince kıyılmış)koyalım.
Sosunu sürdüğümüz ekmeğe rendelenmiş kaşarımızı,diğer malzemeleri de koyalım.
Fırınımızı en yüksek dereceye getirelim ve ekmekleri fırına verelim.
İşte enfes pratik pizzamız sofralarda.
Haydi canlar afiyet olsun ;)
Lezzetli Yemeğin Yapılış Öyküsü =)
Bugün yazımızda yemek yok.Fakat mutfakta iyi bir aşçı,sofralarda mutluluk kaynağı,yemeklerin eşsiz ustası nasıl olunur bir gözatalım :)
1.Dikkat edin.Neye mi elbette yaptığınız yemeğe,lezzet size kalmış o sihirin ustası sizsiniz.
2. Basit tutun.Yemek tariflerini birebir uydurup lezzeti yakalamak lazım ama bazen tutturamadığımız ölçüler olduğunda pes etmemek gerek.Yemek yapmak bir sanat işi ve sizin yaratıcılığınıza kalmıştır.
3. Dikkatli alışveriş.Aman ha! Yaptığınız yemekte malzemeler önemlidir.Ne de olsa bir vitrin :)
4.Taste. Tat. Tat.Unutmayın yaptığınız yemeğin lezzeti önce sizin içinize sinmeli sonra yemeğe :)
5. Organize. Tarifi okuyun.Mutfakta zaman ve ölçüler çok önemlidir.
6. Araçlar,değil araçlar.
7. Bir taahhüt olun.İyi bir aşçı olmak için daha zamana ihtiyacım,ihtayacımız var.
1.Dikkat edin.Neye mi elbette yaptığınız yemeğe,lezzet size kalmış o sihirin ustası sizsiniz.
2. Basit tutun.Yemek tariflerini birebir uydurup lezzeti yakalamak lazım ama bazen tutturamadığımız ölçüler olduğunda pes etmemek gerek.Yemek yapmak bir sanat işi ve sizin yaratıcılığınıza kalmıştır.
3. Dikkatli alışveriş.Aman ha! Yaptığınız yemekte malzemeler önemlidir.Ne de olsa bir vitrin :)
4.Taste. Tat. Tat.Unutmayın yaptığınız yemeğin lezzeti önce sizin içinize sinmeli sonra yemeğe :)
5. Organize. Tarifi okuyun.Mutfakta zaman ve ölçüler çok önemlidir.
6. Araçlar,değil araçlar.
7. Bir taahhüt olun.İyi bir aşçı olmak için daha zamana ihtiyacım,ihtayacımız var.
Bugün internette gezinirken latimes adlı siteden aldığım ilhamları sizlerle paylaşmak istedim.
Haydi mutfağa eşsiz lezzetler yaratmaya ardından sevdiceklerle musmutlu sofralara.Keyfiniz bol,sağlığınız yerinde olsun =)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)



.jpg)

.jpg)

