yemek etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
yemek etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29 Kasım 2015 Pazar

Blogger Severlerim

Dilhun: İçi kan ağlayan. Büyük bir üzüntü içinde olan. Dilimize Farsçadan geçmiştir. Gönül mânasındaki dil kelimesiyle, kan mânasındaki hun kelimesinin birleşiminden oluşmuştur. 

Memleket elden gitmiş.N'olcaksa olsun,düşünmekten,yıpranmaktan yorulduk. Bu millet bunu hak ediyor desem de; gönül razı gelmiyor.Kelimeler kifayetsiz kalınca gözyaşları devreye giriyor. Devranın döneceği gün gelsin diye bekleniyor.
Barış için canlarını veren güzel insanlar. Bir parçamız da sizinle koptu gitti.




Duvarda bir silah asılıysa,o silah oyunun sonunda patlar. Anton Çehov

Bugün yemek tarifi yoktu biraz sizden olmaya, içimizdekileri anlatmaya, anlamlandırmaya,farkındalık yaratmaya çalıştım.Anladıysak !?!?!

Sevgilerimle

5 Şubat 2014 Çarşamba

Lezzetli Yemeğin Yapılış Öyküsü =)

Bugün yazımızda yemek yok.Fakat mutfakta iyi bir aşçı,sofralarda mutluluk kaynağı,yemeklerin eşsiz ustası nasıl olunur bir gözatalım :) 

1.Dikkat edin.Neye mi elbette yaptığınız yemeğe,lezzet size kalmış o sihirin ustası sizsiniz.
2. Basit tutun.Yemek tariflerini birebir uydurup lezzeti yakalamak lazım ama bazen tutturamadığımız ölçüler olduğunda pes etmemek gerek.Yemek yapmak bir sanat işi ve sizin yaratıcılığınıza kalmıştır.
3. Dikkatli alışveriş.Aman ha! Yaptığınız yemekte malzemeler önemlidir.Ne de olsa bir vitrin :)
4.Taste. Tat. Tat.Unutmayın yaptığınız yemeğin lezzeti önce sizin içinize sinmeli sonra yemeğe :)
5. Organize. Tarifi okuyun.Mutfakta zaman ve ölçüler çok önemlidir.
6. Araçlar,değil araçlar.
7. Bir taahhüt olun.İyi bir aşçı olmak için daha zamana ihtiyacım,ihtayacımız var.

Bugün internette gezinirken latimes adlı siteden aldığım ilhamları sizlerle paylaşmak istedim.

Haydi mutfağa eşsiz lezzetler yaratmaya ardından sevdiceklerle musmutlu sofralara.Keyfiniz bol,sağlığınız yerinde olsun =)

25 Aralık 2013 Çarşamba

Bakalım Koç Burcunun yemek listesinde ne varmış?

Bugün internette gezinirken gözüme burçlara göre yemek çeşitleri çarptı.Bende hemen kendi burcumun yemeğini paylaşmak istedim.
Koç Burcu
Koç burçları için yemek pişirmek bir hobi değildir ama pişirdikleri zaman da bu işi severek yaptıklarından çok iyi becerirler.

YOĞURTLU SEBZE YEMEĞİ:
Malzemeniz : 2 adet Çarliston biber, 4 adet büyük havuç, 1 adet salatalık,1 demet kırmızı turp, 1 demet taze soğan.
Yapılışı : Kırmızı turpun dışında diğer malzemeleri uzun parçalar halinde kesip tabağa dizin.Turpları bütün olarak tabağa koyun. Sosu için : Bir miktar yoğurdu tuz,karabiber, bir tutam eker, bir tatlı kaşığı sirke ve iki tatlı kaşığı zeytinyağı ile birlikte karıştırın ve bunu tabağın ortasına koyup sebzelerle birlikte servis yapın.

Devamı gelir belki diğer burçlar için.İyi okumalar :)

10 Ekim 2013 Perşembe

Hmm neymiş bu Mekanist?

2008 yılında kurulan;mekan,yorum ve keşif sitesi olan Mekanist hayatın tadını çıkarmamızı sağlıyor.
Olduğunuz şehirde en sevilen kafeleri,restaurantları bulup yorumlarını okuyup ne içip ne yiyeceğimizin fikirlerini bizlere sunan sitedir.
Bu eğlenceli keşifte siz blogger severlerde bu imkanlardan bir an önce faydalanmanız için sizlerle adreslerini paylaşıyorum :)

http://www.mekanist.net

http://blog.mekanist.net/

Haydi gezinirken bir göz atın belki farklı şeyler bulabilirsiniz.
Kolay gelsin ;)


25 Ağustos 2013 Pazar

Biri Ali Nazik mi dedi ^.^

Ali Nazik; patlıcan,yoğurt ve et ile yapılan enfes bir ana yemektir.Türk mutfağının tadı olup Gaziantep yöresine ait bir tattır.


Pazar akşamı yemeğim hazır gelin hepberaber hazırlayalım.
Patlıcanları ateşte közleyin,sonra kabuklarını soyun.Çatalla bir güzel ezin.Tenceye kıymanızı ya da etinizi,salçanızı koyun güzelce kavurun.İsteğe göre biber,soğan ekleyebilirsiniz.Sarımsaklı yoğurdunuzu çırparak hazırlayın.
Servis tabağınıza doğranmış patlıcanları koyun üzerine yoğurdunuzu ekleyin ve son olarak kıymanızı koyun.İsteğe göre maydanozla servis edebilirsiniz.
Mmm enfes bir lezzet afiyetler olsun ;)






24 Ağustos 2013 Cumartesi

Annemin sihirli dokunuş tarifleri!



İşte anne eli değmiş yemeklere geldik.Annemin öylesine lezzetli bir eli var ki anlatmakla olmaz :) Bu sihirli ellerden gelen bir tarifi sizlere anlatacağım.
Şakşuka yani karışım anlamına gelmekte ve Akdeniz Bölgesine ait bir tür mezeymiş.Hazırlanışı aynı menemen gibiymiş ;)

İşin sırrını verelim de yiyelim artık.

Kabakları,patatesleri,biberleri,patlıcanları soyalım küp küp doğrayalım.
Yağımızı kızartalım ve malzemelerimizi sırayla kızartalım.(patates,kabak,patlıcan,biber) Kızaranları geniş bir tencereye üst üste koyalım.
Mmmm leziz sosumuzu hazırlamak için de;domatesi rendeliyoruz,içine sarımsakları koyuyoruz.Azıcık su ilave edip,kızartmanın üzerine döküyoruz ve hafif ateşte birazcık fokurdatıyoruz. Haydin afiyet olsun ;)  

Aa işin en güzel tarafı da hiç beklenmedik bir zamanda sevdiceğiniz bile size kendi elleriyle yapıp tattırmak isteyebilir,benden demesi