5 Temmuz 2015 Pazar

Karamelli Çikolatalı Tart

Tatlı mı yesek acaba :)


Şu Ardanın Mutfağı olmasa ne yapardım ben :D Arda Türkmen sayesinde bir çok tarif edindim ve bir çok lezzeti tattırmama vesile oldu...

Tarifimize gelince;
Hamuru için: 1 buçuk su bardağı un,110 gram tereyağını ufalayın.Ardından yarım su bardağı kadar kakao,toz bademi ve şekeri ilave edip harmanlayalım. 1adet yumurta ve 2-3 kaşık soğuk su koyalım,hamur kıvamına gelene kadar yoğuralım.
Karameli için: 3 su barağı toz şekeri tavada eriterek karamel yapalım.Bu arada püf noktası dışarıdan içeriye doğru şekeri alıp sürekli ezerek bu işlemi yapabilirsiniz.Ateşten alalım ve 100 gram tereyağını içine küçük parçalar halinde koyarak sürekli karıştırıp,harmanlayalım.10 dakika kadar bu işlemi sürdürüp 1 su bardağı suyu ilave edelim.(kaşık kaşık ilave et)
Son olarak kremayı da koyalım,homojen bir karışım olana kadar karıştırıp,soğutalım.
Ganaj için: 1 su bardağı kremayı ısıtalım.320 gram bitter çikolatayı kremanın içinde eritelim.Son olarak 1 yemek kaşığı tereyağını içine koyup,karıştıralım.
Hamurumuzu iki yağlı kağıt arasında kalıbımızın boyuna göre açalım.Kalıba yerleştirip kenarlarına şekil verelim.Tabanına ve kenarlarına çatalla delikler açmayı unutmayın.Üzerine tekrar yağlı kağıt koyup bakliyat koyun.180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirin.Ardından üzerindeki yağlı kağıtla,bakliyatı alın ve 25 dakika da bu şeklilde pişirelim.Fırından alıp,soğumaya bırakalım.Soğuyan tartımıza önce karameli dökelim ve 15 dakika derin dondurucuda soğutalım.Sonra üzerine çikolata ganajını döküp,buzdolabında 1-2 saat soğutalımmmm tatataaaam işte lezzet hazır.

Eeeee sevdicekleri çağırıp tatlı yiyelim tatlı konuşalım :) afiyet olsun.


3 Mayıs 2015 Pazar

Limonlu Tavuk Şiş


Marinasyon için : 2 adet limon kabuğu rendesi,2 diş sarımsak,1 parmak taze zencefil,tuz,karabiber ve zeytinyağını karıştıralım.
6 adet tavuk kalçasını uzun uzun doğrayalım.Hazırladığımız marinasyonun içine tavukları koyalım yarım saat kadar dinlendirelim.Ardından şişlere zigzag şeklinde dizelim.Izgara tavasını ısıtalım ve bir güzel pişirelim.İsteğe göre üzerine maydanoz serperek servis yapabilirsiniz.

Lezzet bir harika :) Denemelisinnnnn..
Afiyetler olsun ;)

Peynirli Maydanozlu Makarna

Arda Türkmen hayranı olaraktan,bu hafta Arda Türkmen ne yaptıysa yapmaya çalıştım :) 
Makarnayı epeydir yemiyorum biliyorsunuz ki.Özlemişim tadını :D


Gelelim tarife: 1 su bardağı eski kaşar,1 su bardağı izmir tulumu,yarım su bardağı parmesan peyniri,yarım su bardağı cheddar peynirlerini rendeleyelim.
1 paket deniz kabuğu makarnasını tuzlu suda haşlayıp,süzelim.Tenceremize 2 yemek kaşığı tereyağını eritelim.Süzdüğümüz makarnayı tencereye alıp karıştıralım.
Peynirler,1 bağ ince kıyılmış maydanoz,kavrulmuş 2-3 yemek kaşığı susam,tuz ve karabiberi ilave edelim,bir tur karıştıralı.5 dakik kısık ateşte pişirelim.
Mmmmm enfes tat,bence denemelisin!
Sofralar kuruldu,özel mi özel misafirler çağrıldı,ziyafet başlasııııııııııınnnnn :)
Sevdiceklerle mis gibi sofralarda kilo almadan,bolca yeni tatlar tatmaya.Afiyet olsun...

Sinemisin Aşevine Özel


https://www.youtube.com/watch?v=QOGdXHiYS6I

Müzik eşliğinde enfes,pratik bir tat sizlerle...
Pötibör bisküvileriniz ve bitter çikolatalarımız olması şart :D
Bitter çikolatalarımızı buharda eritiyoruz.Eriyen çikolataları 2 bisküvi arasına sürüyoruz ve derin dondurucu da 5-10 dakika bekletiyoruz.Sunum size kalmış.

Sevdiceklerle beraber,tatlı mı tatlı sohbet sizlerle afiyetler olsun =)


Kuru Meyveli Mozaik Pasta


250 gram tereyağını tencerede eritelim ve ateşten alalım.2 paket pötibör bisküvileri un ufak etmeyecek şekilde kırıp tereyağının içine atalım. Diğer malzemelerimiz: 8-10 çorba kaşığı kakao,8 çorba kaşığı pudra şekeri,2 adet yumurta,   3-4 adet kuru incir(ince doğranmış),3-4 adet kuru kayısı,1 adet kuru üzüm(sıcak suda bekletilmiş).Karışımı iyice harmanladıktan sonra 1-2 saat derin dondurucuda bekletelim :) 
Afiyet olsun :)


26 Nisan 2015 Pazar

Türk Kahveli Kurabiye

Unutmayın mutfağınızda en iyi şef sizsiniz =)

Türk Kahveli Kurabiye tarifimizin malzemelerine gelince:
200 gram küp kü doğradığımız tereyağımızı,1 su bardağı şekerimizi,1 tutam tuzumuzu,3 su bardağı unumuzu,2 yemek kaşığı türk kahvesini,4-5 adet kakule ama dövülmüş (ben elimdeki malzemeleri kullandım zencefil,tarçında olabilir) tüm malzemeleri bir güzel yoğuralım.İki streç arasında açıp buzdolabında 30 dakika dinlendirelim.Dinlendirdikten sonra yuvarlak olacak şekilde kalıplara keselim.180 derece  ısıttığımız fırında 10-15 dakika pişirelim.
Fırından çıkarttıktan sonra soğumasını bekleyelim.
Üzeri için 200-300 gram bitter çikolatayı eritelim. Kurabiyelerimizin yarısını batırıp telin üzerine alalım.
Çikolata tamamen soğuduktan sonra enfes tadımızı servis edelim..
Afiyet bal şeker kan can olsun. Ben sunumu birazcık şımarttım ee ne de olsa mutfakta şef benim :) sevdiceklerle,bol sohbetlerin,sofraların da lezzetlerle dolu olması dileğimle ;))


Bir Kitap Dolusu Tarifler Sizlerle =)

         İŞTE GELDİM BURDAYIIIIIIIIIM !!

Masallarda ki gibi bir varım bir yokum bu ara.Burdayım özlediniz değil mi =)
Yemek yapmak sanat işi hele ki tadına sevgi karışmışsa işte yemede yanında yat cinsiden :)
Ben hiç bırakmadım sadece biraz haşlama sebzelerin içine girip yeni tatlar yaratmaya çalıştım..Oldu da her birinin tariflerini sizlerle paylaşacağım..
Hatta öğrendiğim ve uyguladığım kürlerinde faydalarını bir bir sizlere anlatacağım.
Aaa unutmadan Dünya yemekleri de bunlara dahil :) Bir kitap dolusu tariflerim olacak,hepsini derleyip topluyorum...
Masamızda sevdiceklerle lezzet şöleni eksik olmasın.