Afiyet olsun :)
3 Mayıs 2015 Pazar
Kuru Meyveli Mozaik Pasta
Afiyet olsun :)
26 Nisan 2015 Pazar
Türk Kahveli Kurabiye
Unutmayın mutfağınızda en iyi şef sizsiniz =)
Türk Kahveli Kurabiye tarifimizin malzemelerine gelince:
200 gram küp kü doğradığımız tereyağımızı,1 su bardağı şekerimizi,1 tutam tuzumuzu,3 su bardağı unumuzu,2 yemek kaşığı türk kahvesini,4-5 adet kakule ama dövülmüş (ben elimdeki malzemeleri kullandım zencefil,tarçında olabilir) tüm malzemeleri bir güzel yoğuralım.İki streç arasında açıp buzdolabında 30 dakika dinlendirelim.Dinlendirdikten sonra yuvarlak olacak şekilde kalıplara keselim.180 derece ısıttığımız fırında 10-15 dakika pişirelim.
Fırından çıkarttıktan sonra soğumasını bekleyelim.
Üzeri için 200-300 gram bitter çikolatayı eritelim. Kurabiyelerimizin yarısını batırıp telin üzerine alalım.
Çikolata tamamen soğuduktan sonra enfes tadımızı servis edelim..
Afiyet bal şeker kan can olsun. Ben sunumu birazcık şımarttım ee ne de olsa mutfakta şef benim :) sevdiceklerle,bol sohbetlerin,sofraların da lezzetlerle dolu olması dileğimle ;))
Bir Kitap Dolusu Tarifler Sizlerle =)
İŞTE GELDİM BURDAYIIIIIIIIIM !!
Masallarda ki gibi bir varım bir yokum bu ara.Burdayım özlediniz değil mi =)
Yemek yapmak sanat işi hele ki tadına sevgi karışmışsa işte yemede yanında yat cinsiden :)
Masallarda ki gibi bir varım bir yokum bu ara.Burdayım özlediniz değil mi =)
Yemek yapmak sanat işi hele ki tadına sevgi karışmışsa işte yemede yanında yat cinsiden :)
Ben hiç bırakmadım sadece biraz haşlama sebzelerin içine girip yeni tatlar yaratmaya çalıştım..Oldu da her birinin tariflerini sizlerle paylaşacağım..
Hatta öğrendiğim ve uyguladığım kürlerinde faydalarını bir bir sizlere anlatacağım.
Aaa unutmadan Dünya yemekleri de bunlara dahil :) Bir kitap dolusu tariflerim olacak,hepsini derleyip topluyorum...
Masamızda sevdiceklerle lezzet şöleni eksik olmasın.
29 Mart 2015 Pazar
Dereotlu Peynirli Poğaça Tarifi
Anne eli lezzeti diye bir şeyin var olduğu konusunda hepimiz hemfikiriz :) ufak lezzet sırlarıyla, anne eli değmiş gibi tarifler hazırlamak ta hepimizin hayali değil mi?
Bildiğimiz ‘Kaymak’ var ya mesela. İşte o kaymak, yıllar yılı, işinin ehli hanımlar tarafından yemeklere lezzet katmak için yağ ile birlikte kullanılırmış, böylece ortaya mükellef sofralar çıkarmış.
Şimdi ise bu sır Teremyağ Gurme Kaymaklı ile tüm hanımların mutfaklarında. Bu sırrı keşfetmek ve mutfakta şahane lezzetler yapma sırası ise bizde ;)
Hafta sonu mutfağa girip bu lezzeti keşfettim :) Poğaçalar pişerken eve yayılan koku, ohhh mis gibiydi. Siz de deneyin diye tarifini paylaşmak istedim.
Bu sırla daha neler yaparım derseniz Teremyağ Facebook ve Instagram sayfasını mutlaka takip edin derim.
İşte tarifim :)
Dereotlu Peynirli Poğaça Tarifi
Malzemeler:
6 yemek kaşığı Teremyağ Gurme Kaymaklı
2 adet yumurta ( 1 tanesinin sarısını üzerine kullanacağız)
1 çay bardağı yoğurt ( 100 gr.)
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
1 çay kaşığı tuz
5 su bardağı un ( 600 gr.)
1 tutam ince doğranmış dereotu
İçine; Beyaz peynir
Üzerine; Çörekotu
Hazırlanışı:
Oda sıcaklığındaki Teremyağ Gurme Kaymaklı’yı yoğurma kabına alın.
Un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri ekleyin.
Azar azar unu ve kabartma tozunu ekleyip, ince kıyılmış dereotunu ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
Hazırladığınız hamuru 15 dakika bekletin.
Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp bezeler hazırlayın.
Hazırladığınız bezeleri avucunuzda açın ve içerisine beyaz peynir koyup yuvarlayarak yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpiştirip 190 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun...
Bu içerik http://umutsepetim.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Bir boomads advertorial içeriğidir.
Bildiğimiz ‘Kaymak’ var ya mesela. İşte o kaymak, yıllar yılı, işinin ehli hanımlar tarafından yemeklere lezzet katmak için yağ ile birlikte kullanılırmış, böylece ortaya mükellef sofralar çıkarmış.
Şimdi ise bu sır Teremyağ Gurme Kaymaklı ile tüm hanımların mutfaklarında. Bu sırrı keşfetmek ve mutfakta şahane lezzetler yapma sırası ise bizde ;)
Hafta sonu mutfağa girip bu lezzeti keşfettim :) Poğaçalar pişerken eve yayılan koku, ohhh mis gibiydi. Siz de deneyin diye tarifini paylaşmak istedim.
Bu sırla daha neler yaparım derseniz Teremyağ Facebook ve Instagram sayfasını mutlaka takip edin derim.
İşte tarifim :)
Malzemeler:
6 yemek kaşığı Teremyağ Gurme Kaymaklı
2 adet yumurta ( 1 tanesinin sarısını üzerine kullanacağız)
1 çay bardağı yoğurt ( 100 gr.)
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
1 çay kaşığı tuz
5 su bardağı un ( 600 gr.)
1 tutam ince doğranmış dereotu
İçine; Beyaz peynir
Üzerine; Çörekotu
Hazırlanışı:
Oda sıcaklığındaki Teremyağ Gurme Kaymaklı’yı yoğurma kabına alın.
Un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri ekleyin.
Azar azar unu ve kabartma tozunu ekleyip, ince kıyılmış dereotunu ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
Hazırladığınız hamuru 15 dakika bekletin.
Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp bezeler hazırlayın.
Hazırladığınız bezeleri avucunuzda açın ve içerisine beyaz peynir koyup yuvarlayarak yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpiştirip 190 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun...
Bu içerik http://umutsepetim.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Bir boomads advertorial içeriğidir.
8 Ocak 2015 Perşembe
Rakı
Rakıyı sek,adamı tek severim !!!!! Haydiiii şerefe =)
Rakı benzeri birçok içki Akdeniz çevresindeki bazı ülkelerde tüketilmektedir.
Bulgaristan'da sert ve etkili meyve rakıları vardır. Su katınca beyazlamayan sarımtrak renklidir ve genellikle erik ve üzümden yapılır. Bulgar rakısı piyasada Mastika, Targovitsche ve Pechterska isimleriyle bilinir. %37 alkol oranına sahip olan bu rakılar Türk rakısına kıyasla daha tatlı, çabuk sarhoş yapar.
Yunanistan'da ise yaş üzümden üretilen benzer bir içkiye uzo; anasonlu ve kurum üzüm sumasından yapılan sert tadlı bir içkiye ise Tsipouro denir. Sakız aromalı uzo'ya ise "mastik uzo" denir. Türk rakısı, kullanılan anason çeşidinin daha az olması ve genelde alkol oranının fazla olması ile uzo'dan ayrılır.
Makedonya'da üzümden ve anasonsuz olarak sarı ve beyaz çeşitleriyle üretilir ve mastika denir. Türkiye'de özellikle Akdeniz bölgesinin doğusunda üretilen boğma rakıyla benzerlikler göstermektedir. Makedonya'daki Türkler arasında ise sarı rakı popülerdir. Sarı rengini meşe fıçısından ya da içerisine renk ve aroma versin diye atılan meşe çubuklardan alır. Arnavutluk'da ise Makedon rakısına benzer anasonsuz olarak üretilir ancak sarı olanı popüler değildir.
Balkan ülkeleri dışında Fransa, İspanya ve Portekiz'de bu içkinin genel adı anis veya pastis'tir. Aynı rakıda olduğu gibi sulandırıldıklarında kirli sarı-beyaz renk alırlar. İtalya'da sambuca ve Slavcada ise düziko denir.
Diyet Mercimek Çorbası
Diyet yapıyorsan o halde yağsız,tuzsuz yemeye devam!!! :)
Mercimek Çorbası tarifimize var mısınız =)
1 adet soğanı yemeklik doğrayıp,1 adet domatesi de yemeklik doğrayıp harmanlıyoruz.1 çay bardağı kırmızı mercimeği yıkayıp karışıma koyup kavuruyoruz.Üzerine 2 su bardağı kadar sıcak su koyup düdüklü tencerede 6-7 dakika pişiriyoruz.
Afiyetler olsun.Fazlalıklara son olsun ;)
Vişneli Muffin
Farkındayım çok ara veriyorum bu ara ama inanın bir türlü fırsat bulamıyorum,ee şimdi sizlerleyim,burdayım!!
Buz gibi havada içinizi ısıtacak mis gibi tariflerle karşınızdayım.
Sevdiceğe lezzetler yapmak,beraber vakit geçirmek,sofranın neşesi sevdiceklerle kurulan sofradır demişler :D
Neyse lafı uzatmayalım vişneli muffinin tarifini verelim hemencecik:
Öncelikle fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım.
2 yumurta ve 1 su bardağı şekeri köpük kıvamına gelecek şekilde çırpalım.
1/2 su bardağı ayçiçeği yağımızı ve3 1 su bardağı sütü de ekleyip çırpalım.
3 su bardağı elediğimiz unu,1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya ve limon kabuğu rendesini harmanlayalım.
Bu iki karışımı birbirine harmanlayalım.
2-3 kaşık pudra şekerinin içine 1 su bardağı donuk vişneleri koyup harmanlayalım.Kek harcımızın karışımına ekleyip harmanlayalım.
Muffin kabına bölüştürüp fırına atıyoruuuuuuuuuz =)
Sonrada sevdiceklerle unutulmayacak bir sofrada unutulmayacak lezzetlere merhaba diyoruz.
Şey arada kaçamaklar kilo aldırmaz...
Afiyetler olsun,tadımız hep ballı olsun..
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)




.jpg)
.jpg)