22 Ağustos 2013 Perşembe

Yiyiverin gari!

Bugün de Ege Bölgesinin eşsiz lezzetlerinden bahsedeceğim.Offf Ege demişken zeytinyağlı yemekleri,otları,balıkları akla gelir ve sağlıklı mutfak diye ben buna derim.İzmir'in Bergama ilçesine ait yemede yanında yat yemeği Çığırtma :) Ben Çığırtmayı ilk yazlık komşumuz Serpil Teyzeden öğrendim gerçi daha ne cevherler var onları da diğer tariflerde yazacağım.

Gelelim Çığırtma nedir,nasıldır?

Patlıcanları alacalı soyalım,daha sonra spiral şeklinde derin çizgiler atalım,zeytinyağın içine atıp bir güzel çevire çevire kızartalım.Kızaran enfes patlıcanları geniş bir tencereye koyalım.Ardından zeytinyağ da bir de biberleri kızartalım.Patlıcanların üzerine biberleri dizelim.Sarımsakları soyalım bir güzel onları da tenceye koyalım ardından domatesleri iri iri doğrayıp üzerine koyup,biraz ılık su ve tuzunu ilave edip kısık ateşte bir süre pişirelim...

Haydi tüm dostlar sofraya afiyet olsun ;)

2 yorum:

  1. işte Ege'nin enfes lezzeti....
    Çığırtma; bir kere deneyince vazgeçemeyeceksiniz...

    YanıtlaSil
  2. İlk çığırtmayı Bergamalı komşumuz Serpilciğimden yemiştim. Sonra annen ve senden çığırtmayı yemeye başladım. Bu enfes tadı mutlaka deneyerek tatmanızı tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil