21 Ağustos 2013 Çarşamba

Yeniyim ben yeniyim Sinemisin Lezzet Kanalına Hoşgeldiniz!

Hey Blogger Severler;
Adını hep duyduğum fakat bir türlü yeme fırsatım olmayan harika bir besin kaynağını sizlerle paylaşacağım.Şimdiden bu tadı yeme fırsatını bana veren kuzenime kucak dolusu teşekkür :) Neyse lafı çok uzatmayalım ki karnımızdan sesler gelmesin haydi sofraya...
Karadeniz Bölgesine ait olan Kuymak ki bir çok adı varmış,bunlar muhlama,havits,yağlaş yani mısır lapası adı veriliyormuş.Karadeniz insanının üç öğün tükettiği harbi bir besin kaynağı.Mmmm nam num nam haydi bakalım gelin bu tadın tarifini sizlere veriyim de ağzınızın tadı yerine gelsin.
Tavanın içinde mısır ununu tereyağla hafifçe kavurun.Vee pembeleşince ılık su ilave ederek iyice karıştırın,kıvamı iyice yerine gelince telli peyniri ilave edip erimesini bekleyin.Eridikten sonra karıştırıp tereyağı tekrar koyun.Aaaa unutmadan sıcak servis edin ki niye böyle dediğime de siz yedikten sonra karar verin :) 
Afiyet bal şeker olsun,herkese kan olsun,can olsun.
Sevgiler 

3 yorum:

  1. Walla afiyet de oldu bal şeker de... :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir tarif. Beni eskilere götürdü ve unuttuğum lezzeti bana hatırlattı yazdıkların. Bu konuda bir de katkıda bulunmak istiyorum.
    Son zamanlarda duyulan ve benim de kendi başıma gelince duyduğum ÇÖLYAK HASTALARI için de uygun bir tarif...
    Haydi....Glutensiz beslenenler bu tarifi uygulayalım....
    Teşekkürler Sinemis

    YanıtlaSil