8 Ocak 2015 Perşembe

Rakı

Rakıyı sek,adamı tek severim !!!!! Haydiiii şerefe =)



Rakı, damıtma yoluyla elde edilen suma kullanılan ve genellikle anason tohumu ile aromalandırılan alkollü bir içkidir. Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde Rumeli'deki gayrimüslim tebaa tarafından üretilmeye başlanmış ve zamanla Anadolu'da da yaygın olarak içilen bir içki haline gelmiştir. Rakı,üzüm alkolünün anason tohumu ile iki veya üc kez damıtılmasından elde edilir. Alkol oranlari %40 ila %50 arasindadir. Raki kelimesi aslinda genel bir kavram olarakta algilanabilinir. Mesela Girit Rakisi (tsikoudia), Japonlarin pirincten elde ettikleri rakilari (sake), vb. Aslinda pek cok rivayet vardir Raki hakkinda. Bir rivayete göre Arap kökenli bir içkidir. Kimileri ise kelimenin razaki üzümünden geldigini söyler. Bu konuda cesitli iddialar öne sürülmüstür. Dünyada Türk Rakisi`nin ilk kez Osmanli topraklarinda üretildigi bilinmektedir ve uluslararasi tanimiyla "Turkish Raki" olarak kabul edilmistir.

Rakı benzeri birçok içki Akdeniz çevresindeki bazı ülkelerde tüketilmektedir.
Bulgaristan'da sert ve etkili meyve rakıları vardır. Su katınca beyazlamayan sarımtrak renklidir ve genellikle erik ve üzümden yapılır. Bulgar rakısı piyasada Mastika, Targovitsche ve Pechterska isimleriyle bilinir. %37 alkol oranına sahip olan bu rakılar Türk rakısına kıyasla daha tatlı, çabuk sarhoş yapar.

Yunanistan'da ise yaş üzümden üretilen benzer bir içkiye uzo; anasonlu ve kurum üzüm sumasından yapılan sert tadlı bir içkiye ise Tsipouro denir. Sakız aromalı uzo'ya ise "mastik uzo" denir. Türk rakısı, kullanılan anason çeşidinin daha az olması ve genelde alkol oranının fazla olması ile uzo'dan ayrılır.

Makedonya'da üzümden ve anasonsuz olarak sarı ve beyaz çeşitleriyle üretilir ve mastika denir. Türkiye'de özellikle Akdeniz bölgesinin doğusunda üretilen boğma rakıyla benzerlikler göstermektedir. Makedonya'daki Türkler arasında ise sarı rakı popülerdir. Sarı rengini meşe fıçısından ya da içerisine renk ve aroma versin diye atılan meşe çubuklardan alır. Arnavutluk'da ise Makedon rakısına benzer anasonsuz olarak üretilir ancak sarı olanı popüler değildir.

Balkan ülkeleri dışında Fransa, İspanya ve Portekiz'de bu içkinin genel adı anis veya pastis'tir. Aynı rakıda olduğu gibi sulandırıldıklarında kirli sarı-beyaz renk alırlar. İtalya'da sambuca ve Slavcada ise düziko denir.


Diyet Mercimek Çorbası


Diyet yapıyorsan o halde yağsız,tuzsuz yemeye devam!!! :)
Mercimek Çorbası tarifimize var mısınız =)
1 adet soğanı yemeklik doğrayıp,1 adet domatesi de yemeklik doğrayıp harmanlıyoruz.1 çay bardağı kırmızı mercimeği yıkayıp karışıma koyup kavuruyoruz.Üzerine 2 su bardağı kadar sıcak su koyup düdüklü tencerede 6-7 dakika pişiriyoruz.

Afiyetler olsun.Fazlalıklara son olsun ;)


Vişneli Muffin





Farkındayım çok ara veriyorum bu ara ama inanın bir türlü fırsat bulamıyorum,ee şimdi sizlerleyim,burdayım!!
Buz gibi havada içinizi ısıtacak mis gibi tariflerle karşınızdayım.
Sevdiceğe lezzetler yapmak,beraber vakit geçirmek,sofranın neşesi sevdiceklerle kurulan sofradır demişler :D
Neyse lafı uzatmayalım vişneli muffinin tarifini verelim hemencecik:
Öncelikle fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım.
2 yumurta ve 1 su bardağı şekeri köpük kıvamına gelecek şekilde çırpalım.
1/2 su bardağı ayçiçeği yağımızı ve3 1 su bardağı sütü de ekleyip çırpalım.
3 su bardağı elediğimiz unu,1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya ve limon kabuğu rendesini harmanlayalım.
Bu iki karışımı birbirine harmanlayalım.
2-3 kaşık pudra şekerinin içine 1 su bardağı donuk vişneleri koyup harmanlayalım.Kek harcımızın karışımına ekleyip harmanlayalım.
Muffin kabına bölüştürüp fırına atıyoruuuuuuuuuz =)
Sonrada sevdiceklerle unutulmayacak bir sofrada unutulmayacak lezzetlere merhaba diyoruz.
Şey arada kaçamaklar kilo aldırmaz...
Afiyetler olsun,tadımız hep ballı olsun..

14 Aralık 2014 Pazar

Diyet,diyet,diyet

Blogger Ahalisi :) epeydir yokum farkındayım.Diyete başlamak,kilo vermek 
derken sadece yeşillik,ev yapımı herşey derken kilo vermişim :D
Bizlerin en büyük derdi kilolarımız ahh o kilolar bizleri sinir ediyor.İnanın fazlalıklar gidince çok rahatlıyorsunuz.

Kısaca her hafta diyet menüm değişiyor.Ne yiyorum ne içiyorum şöyle bir anlatıyım sizlere =)
Sabahları:Kahvaltı öncesi sıcak suyumuzu mutlaka içiyoruz.Bolca yeşillik,kibrit kutusu kadar yağsız beyaz peynir ya da lor,3 adet zeytin,çay(yeşil çay,papatya,rezene),1 dilim tam buğday ekmeği,haftada 3 defa yumurta.
Öğlenleri:8 gün boyunca dönüşümlü et,balık muhakkak tüketiyoruz.Özellikle balık ağırlıklı! Günün menüsüne göre,kök sebzeler,sebzeli et.Yoğurt.
Akşamları saat 7'de yemek faslımız bitmiş olmalı.Akşam hafif bir menü var.Salata ve sebze.Arada tavuklu çorba yapabilirsiniz.
Ara öğünlerde 1 adet meyve ve yoğurt mutlaka yiyoruz.
Gece yatmadan önce sıcak suyumuzu içmeyi unutmuyoruz.

Ben tam 8 haftada 8 kilo verdim,vermeye devam ediyorum :) Sıra size...
Yediklerimiz kan can olsun kilo yapmasın =)

22 Kasım 2014 Cumartesi

Eveeeet yeni bir çay tarifi =)

Sinemis'den Mesaj Vaaaaar =) bence hemen yapıp gün içinde içmeliyiz...
Evet 1 aydır sağlıklı yaşama dair hayatımı değiştirdim.Yaşam tarzımda ufaktan değişiklik yapınca vücudum bu şirinliklere heyecanla devam etmekte.Her gün yeni bir bilgi yeni bir tat yeni bir heyecan yeni bir sürpriz karşıma çıkıyor :)
Gelelim göbek eriten su tarifine,şu bizlere fazlalık yapan göbekler gitsiiiiiiiin artık.
2 adet yeşil çayı demleyip süzdükten sonra büyük bir Sürahinin içine dökelim.Ardından kabuklarını soymadan malzemelerimizi teker teker koyalım. (1 adet limon, 1 adet yeşil elma, 1 adet salatalık,3 adet çubuk tarçın,bir parça zencefil,1 tutam taze nane) küçük parçalara bölelim,sürahinin içerisine atalım.Son olarak 2 litre suyunuzu karışıma ilave edelim ve 1 gün buzdolabında bekletip ertesi gün suyunuzu rahatlıkla içebiliriz.1 günde bu su bitecek. Yani normal su içmek yerine bu karışımı tüketeceksiniz. Her akşam yenisi yapın.. 15 gün boyunca ara vermeden tüketin..
15 gün içinde göbekteki değişime bakın ;)
Kendini sev,değer ver,özellikle bedenine iyi bak!!!
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın.

9 Kasım 2014 Pazar

Izgara Köfte


Sağlıklı beslenmeye geç olsa da yeniden başladım.1 aydır mutfakta yokum.Haşlama sebzeler,bitki çayları,yağsız,tuzsuz yiyecekler,paketlenmiş hiçbir ürün yok,meyve var,süt var,yoğurt var :) anlayacağın sağlıklı yaşam var.
Eee bu cumartesi menüme katkım oldu ve et günümde ızgara köfte mis gibi oldu tam kıvamında oldu.Gelin tarifi vereyim hemen sizde yapıp afiyetle ham hum mideye :=)

Neymiş şu ızgara köftemiz:1 tane büyük soğanı rendeleyip,suyunu sıkalım.Çünkü köfte kızartılırken kararmaması için.
Soğanımızı hazır hale getirdikten sonra iç harcımızı teker teker koyalım.Yarım kilo köftelik kıyma,1 çay kaşığı karabiber,köfte baharı,kimyon ve tuz ilave edelim1 dilim tam buğday ekmeği ufalanmış,isteğe göre 1 tatlı kaşığı sirke.İyice yoğuralım.Ardından şekil verip,teflon tavada kızartalım.
Köftelerimizin yanına biber,domates ve arpacık soğanlarıda ızgarada hafif ters düz edelim.

Biz sevdiceklerle afiyetle yedik.Kolay ve hafif bir menü ;) 



19 Ekim 2014 Pazar

İtalyan Makarnası,Yunan Şarabı,Türk Usulü Salatası

Makarnamızı al denta kıvamında pişirelim.3-4 dakika uygundur,sonra süzelim.İçine yağımızı,tuzumuzu koyalım ve hafif kısık ateşte pişirelim.
Sosumuzun malzemeleri:5 adet domatesi yemeklik doğrayalım ve tenceremize koyalım.İçine 3 kepçe su koyalım,1 tatlı kaşığı salça koyup karıştıralım.Baharatımızı da sosumuzun içine koyup karıştıralım.
Sosumuz hazır,makarna hazır hale gelince hepsini karıştıralım.Sıcak servis yapmayı unutmayınız.
Salataya gelince;havuç,salatalık,domates ve marullarımızı doğrayalım.Nar ekşisi ve yağıda ekleyelim mmm bu da hazır.
Bir de zeytinyağımızı küçük bir kaba koyalım ve içerisine pul biber koyalım bu da hazırsa.... gelelim mmm şaraba.Yunanistan'dan getirilen mis gibi beyaz şarabıda sofraya koyduk mu yeme de yanında yat :)

Sevdicekle harika bir sofrada daha buluşuldu,tadımız hiç eksik olmasın.
Afiyetler olsun :)