30 Ağustos 2014 Cumartesi

Zeytinyağlı Vişneli Bamya




Vazgeçilmez zeytinyağlı yemeklerimiz,sofralarımızın tadı damağı :)
Bu sefer zeytinyağlı vişneli bamya :) 
Bamya dediğimizde bir çoğumuz hmmm der gibi..ama yapıp,yemelisin,sonra karar vermelisin.Gelin tarifi vereyim =)

Malzemelerimiz:1 bardak suya,bir avuç vişneleri atıp,rengi çıkana kadar kaynatalım.Tenceremizde 1 adet yemeklik doğranmış soğan ve 2 diş sarımsak koyup,kavuralım.1/2 taze bamyamızı karışıma ekliyoruz,tuz  ve şeker ilave ediyoruz.Kaynattığımız vişne suyunu bamyalara ilave edip,20 dakika kaynatın.Kaynattıktan sonra vişneleri serpelim.

Bu tarifi bizlere tattıran,öğreten Ebuşum mmm enfes tat,çok teşekkür ediyoruz.

Afiyetler olsun ;)

26 Ağustos 2014 Salı

Domatesli Sarımsaklı Biber Kavurması



Pratik ama bir o kadar da lezzetli bir tat paylaşacağım.
Biberlerimizi hafif yağda kızartalım.Ardından domatesli,sarımsaklı sosumuzu hazırlayalım.
Yanına da yoğurdumuzu koyalım mmmm enfes birşey :)
Afiyet olsunnnnnn

Kabak Çiçeği Dolması

Tatil arası verdim,tekrar sizlerleyim.
Ayağımın tozuyla yazmaya başlayacağım.Çok yalnız bıraktım sizleri :)

Herkes gezmeyi,tozmayı,eğlenmeyi ee haliyle değişik tatlar denemeyi çok seviyoruz.Sizlere Girit'e ait güzel bir lezzet sunacağım.

Kabak Çiçeği Dolmasını pazarda bulmak biraz zor oldu.Erken saatlerde pazara gidip,aldın aldın alamadın bir daha da bulamıyorsun.Neyse ben bir kere yakaladım ve hemen aldım.
Kabak Çiçeklerini önce buz dolu bir kaba koyup iyice açılmasını bekledim.O sırada dolmamızın içinin malzemelerini hazırladım.Malzemelerimiz:1 adet soğanımızı yemeklik doğrayıp,zeytinyağda kavuralım.Üzerine 1 su bardağı yıkadığımız pirincimizi ilave edelim.1 adet domatesi rendeleyip karışıma koyalım.Nane,maydanoz,tuz,karabiber,yarım su bardağı suyu ilave edip demlemeye bırakalım.
Dolma içi soğuyunca kabak çiçeklerini tatlı kaşığı ile dolduralım.Tencereye dik yerleştirelim.Tenceremizin içine salçalı su ilave edip pişirmeye bırakalım.

Afiyet bal şeker olsun.Mutlaka denemelisin!

20 Temmuz 2014 Pazar

Ev Yapımı Kuru Kayısı Suyu


Kuru kayısıları iyice yıkayalım.Derin bir tencere alalım ve üzerini iki parmak geçecek şekilde su ilave edelim.Kaynamaya başlayınca şeker ilave edelim.Arada bir karıştıralım.Soğumaya bırakalım.Pürüzsüz olana kadar blendırdan geçirelim.
Kolaaaay ve enfes bir içecek.Sıra sizde afiyet olsunnnn canlar ;)

İrmikli Revani



Evet tatlı yiyelim,tatlı konuşalım.
Yemek sonrası tatlı harika gider ki hele sevdicekli sofralar varsa,bol muhabbetin,sevginin olduğu masada hayat vardır.
Gelelim irmikli revaniye :)

İlk önce şerbetini hazırlayalım.3 su bardağı suyu,3 su bardağı şekeri
kaynatalım,hafif kıvam gelince yarım limonu koyalım.Tekrar kaynatalım.
Keki için malzemelerimiz:3 yumura ve 1 su bardağı şekeri iyice çırpalım.Sonrasında 1 su bardağı yoğurt,1 su bardağı irmik,1 su bardağı un,1 paket vanilya,1 tatlı kaşığı kabartma tozu,1 çay bardağı sıvıyağını karıştıralım.
170 derece fırınımızda üstü kızarana kadar pişirelim.Keki dilimlere keselim ve sıcak kekin üzerine soğumuş şerbeti dökelim.
Afiyetler olsuuuuuuuunn :)

Patlıcan Oturtma

Menümüz patlıcan severler için.Basit bir tarifle patlıcan oturma,haydi kalem,kağıt hazırlayın...

Patlıcanları alacalı soyalım ve acısının gitmesi için tuzlu suda bekletelim.Dilimleyip sıvı yağda kızartalım.Bu arada soğanlarımızı pembeleşinceye kadar kavuralım.Ve içine kıymayı,salçamızı koyalım,kavuralım.Üzerine kızarttığımız patlıcanları ve domatesleri koyalım.Hafif üzerini geçecek şekilde suyumuzu koyup,kısık ateşte pişirelim.

Herkese sevdicekleri hayırlı ramazanlar :)
Afiyet bal şeker kan can olsun.


13 Temmuz 2014 Pazar

Fil Kurabiye

Miniklerim için eğlenceli tatları yemeye :)

Tarife gelince malzemelerimiz: 1 yumurta,1/2 pekmez,2 yemek kaşığı tereyağ,2 buçuk unu kabımıza koyalım ve karıştıralım.Ele yapışmayacak kıvama gelşnce yoğurup hamur haline getirelim.Hamurumuzu yarım saat buzdolabında dinlendirelim.Daha sonra hamurdan çay kaşığı büyüklüğünde bir parça alalım ve kakaoya ekleyip,yoğuralım.Bu kakaolu hamur fillerin gözleri için ve tepsiye dizelim.Kakaosuz hamuru merdane yardımı 1 cm kadar açalım.Anne filler için b hamurdan iki büyük daire  keselim.Dairelerden biri filin başı olcak.Bu daireyi tepsiye yerleştirelim.Diğer dairenin ortasından filin hortumu için bir parça keselim.Geriye kalan iki yarım daire şeklinde ki parçayla filin kulaklarını oluşturalım.Yavru filler için aynı işlemi yapalım.Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında 15-20 dakika pişirelim.

Eğlenceli dakikalar başlasın.Afiyetler olsun.