Çay etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Çay etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

2 Aralık 2015 Çarşamba

ÇAY =)

Elinde bir bardak çay varsa bu memlekette mutsuz olmak... neredeyse imkansız.
Çayı yalnız içiyorsan;hayallerde,yok hayır bir dostla içiyorsan;güvende,ama yok yok aşkla içiyorsan;midende kelebekler uçuşur gibi hissedersin.


Ama şu da bir gerçek elinde bir bardak çayın varsa kim takar yorgunluğu,suskunluğu,zorluğu.Elinde bir bardak çayın varsa söyleyeceğin çok söz var demektir anlatmak için sadece bir bardak çay gerekir.
ÇAY sohbet demektir,hele ki iyi demlenmişse güne başlamak için fazlasına ihtiyacın yok.

Peki bizler çayı nasıl demliyoruz: Suyumuzu çaydanlığımıza koyuyoruz,kaynadığında çaydanlığın üstüne eğer karışım çay koyuyorsak yaklaşık 7-8 tatlı kaşığı çay ekliyoruz. 
Bu arda küçük bir notum var, 1 tatlı kaşığı şekeri çaydanlığın üstüne ekliyoruz. Karıştırmadan bırakacağımız şeker çayın acılığını almamıza yardımcı olacaktır.
Kaynayan ve kaynadıktan sonra en az 2 dakika boyunca kaynamada bırakılan suyu çaydanlığın üstüne 1 parmak kalacak şekilde boşaltıyoruz ve çaydanlığın altını tekrar su ile dolduruyoruz.  Orta ateşte su kaynayana kadar çayı ocakta tutuyoruz. Su kaynadıktan sonra çay servise hazır diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Çayın demlenme ve güzelleşme evresi burada başlıyor. Altını kıstığımız ocakta çayı yavaş yavaş demlenmeye bırakıyoruz.

ÇAY içtiğiniz dostlarınız,aşkınız,aileniz daim olsun.Ne güzel demiş şair; ''geleydin bir çay içimi,sen çay dökerdin,bende içimi''.
Ben şimdi bir çay demliyorum haydi herkesi bekliyorum.

15 Aralık 2013 Pazar

Selülit Çayı mı???!

Selülit oluşumu da yine bizim bedenimize,yaşamımızda ki olumsuzluklarla ilgilidir.Aza indirmek de bizim elimizde.
Eeee ne duruyoruz o halde!!

1 litre suyumuzu kaynatalım ve içine 1 adet limon küçük parçalara ayırın,2 yemek kaşığı sirke,2 yemek kaşığı biberiye,2 yemek kaşığı kekik ilave edelim.Üstünü kapatalım ve 20 dakika boyunca demlemeye bırakalım.Süzelim ve yemeklerden 30 dakika önce bir bardak içelim.
Kolay Gelsinnnnn ;)

21 Eylül 2013 Cumartesi

ÇAY

Nedir çay?
Keyifle sohbetlerin yapıldığı içimizi ısıtan sıcacık bir içecek.
Çayın kökenine inecek olursak taaa Çin'e dayanıyor.Daha sonra Avrupa,Hollanda,Fransa çay üretimine öncülük eden ülkeler arasındadır.
İnternette gezinirken okuyup yeni duyduğum bilgiyi de aktarmadan geçemeyeceğim :)

'Thomas Lipton’un ilk dükkânı da 1871 yılında, İngiltere / Glasgow ’da hizmete girer. 1890 yılına gelindiğinde Thomas Lipton, Seylan ’da ilk çay tarlasını satın alır. Hindistan’dan getirilen çay tohumları 1903 yılından itibaren Kenya ’da yeşermeye başlar.Amerika’da, sıcak havalarda çay satmakta zorlanan Richard Blechynden , çayı soğuk halde sunmayı akıl eder. Amerika kökenli Ice Tea kavramı da işte bu tesadüfle doğar. Poşet çayın keşfi ise 1908 yılında gerçekleşir.Üst sınıflara hitap eden pahalı bir içecek olmaktan uzaklaşarak gitgide herkes tarafından tüketilen bir içecek haline gelen çay, çeşitli yeniliklerle birlikte gelişmeye devam eder'.

Çay işlenmiş yapraklarının kaynatılmasıyla ya da haşlanmasıyla elde edilen içecek türüdür.Türkiye'de çay, sadece Gürcistan sınırından başlayan ve Fatsa'ya kadar uzanan alan içerisinde yetiştirilebilmekte.

Türkiye'de yaygın olarak Doğu Karadeniz bölgesinde yetişmektedir.Türk usulü içimi de ince belli cam bardakta içilmesiyle pek leziz hale gelmektedir.
5 çayına hazırız ;)

Eee nasıl yapıyoruz çayımızı :)
Çay demliğe kişi başına bir yemek kaşığı çay  koyulur. Çayın seviyesini geçecek şekilde demliğe oda sıcaklığında su koyulur. Demliğin altındaki çaydanlık su ile doldurularak kaynamaya bırakılır. Kaynama noktasına ulaştığında altı kısılır ve 5 dakika sonra kaynar sudan demliğe demlikteki su kadar daha su ilave edilir. 5 dakika daha beklenir. Çay bardaklarına isteğe göre yarım dem, yarım kaynar su koyularak servise sunulur.