23 Ocak 2016 Cumartesi
Yumurtalı ekmek
Böyle göründüğüne bakmayın :) tambuğday ekmeğimizin içini daire şeklinde çıkarıyoruz ve tam ortasına yumurtamızı kırıyoruz.Üstüne çok az zeytinyağ,kekik,tuz koyup kısık ateşte pişmesini bekliyoruz. Sonra çay koymaya gidiyoruz.Takmayın kafanıza havalar soğuyunca.Yani demli çayımız keşke hiç soğumasa.Ya da soğusa bile sebebi sevgi dolu muhabbet olsa ;)
Hadi afiyet ola =)
Kahvaltı =)
Cumartesi bugün.. Çatalı peynire batırıp yemeyecektim herhalde. Evet light kaşar peyniri var bahçıvan markasının. Tadı süper :) Peynirlerimizin içine azıcık nane,kekik koyup süsleyin. Neticede peynir yiyorsunuz ama kendinizi havalı hissediyorsunuz..
Evet bugün cumartesi.Rehavet günü ne de olsa.Ben burada olmak istediğimi değil,olduğumu gösteririm.Sofraları çok severim,o sofralarda sevdiceklerle bol bol sohbetin,kahkahaların,hele bir de türk kahvesi ile sonlanırsa mmm enfes.
Yani acı var,tatlı var,yiyerek zayıflamak da var su içse yaramak da.Defalarca söylerim yine de söylerim,sağlıklı beslenmeyi,yemek yapmayı bilirim ama buralarda yoksam karbonhidratlar gelir peşimden.Bundandır hiç erimeyen basenler :D onu bunu bırakın sinemisin aşevi harika bir tatil kahvaltı sofrası hazırlar,afiyet bal,şeker,kan,can,kilosuz olsun.
Etiketler:
domates,
elmalı pay,
kahvaltı,
peynir,
portakal suyu,
yumurtalı ekmek,
zeytin
16 Ocak 2016 Cumartesi
Bitki Çayları
Nedir şu bitki çaylarının güzelliği,ekte ki fotoğrafta duygular ve çayların faydaları mevcut :) aman ha kış kapıda sakın hasta olmayın,cici bakın kendinize!
Açıkçası sağlıklı beslenmek sağlıklı hissetmek demek olmuyor çoğu zaman.Çünkü ruhumuzun ihtiyaçları giderilmiyor.Huzur mis gibi huzur en önemli malzeme.Yani kırgınlık,kızgınlık,kin kızartmalardan çok daha fazla şey götürüyor ruh ve beden sağlığımızdan..
Mutfağa girdiğinizde gülümseyerek yemekler yaptığınız insanlarınız bol olsun =)
Makarnalar

Blogger Severlerim ;
Bazı şeyler çok kolay hele ki misafirlere makarna yapmak gibi mesela..Fokur fokur olan suya makarnaları koyup biraz da süsledik mi ve güzel bir sunumla birleştirdiniz mi her şey hallolur...
Evet bazı şeyler çok kolay mesela tatlı yapmak.Süzme yoğurdun üzerine reçel(özellikle ev yapımı) ekledik mi üzerine de yer fıstığı ile süsledik mi mmm enfes..Mutlaka deneyin :)
Bazı şeyler çok kolay...Hayattan keyif almak mesela...Zor olan da bunun bu kadar kolay olabildiğini görebilmektir.Bazı şeyler çok kolay,başarı gibi mesela..Zor olan başarıyı gerçekten haketmektir.Mesela sevmek çok kolaydır.Zor olanı sevdiğini unutmakta.Yani aslında herşey kolay olana kadar çok zordur aslında.Hayat keyfini bilene güzel,kolaylıklarla dolu günleriniz olsun :)
Etiketler:
boncuk makarna,
burgu makarna,
kelebek makarna,
makarna,
mantı,
penne,
spaghetti
20 Aralık 2015 Pazar
Nar Çikolata
Nar Çikolata hazırlamak evde terapi yöntemi :)
Pazar günü böyle olmalı.Huzur,güven ve bol kalori dolu olmalı.Hele ki sevdicekler de buna eşlik ediyorsa mis gibi bir pazar.
Peki nasıl yaptık nar çikolatayı? Bitter çikolatayı eritiyoruz,Buz kalıplarına koyuyoruz,nar ekliyoruz ve tekrar çikolatamızı döküyoruz.Buzluğa koyuyoruz ve buz kalıplarından çıkartınca işte enfes tat sizlerle.
Ne duruyorsunuz bence hemen denemelisin :)
Pazar günü böyle olmalı.Huzur,güven ve bol kalori dolu olmalı.Hele ki sevdicekler de buna eşlik ediyorsa mis gibi bir pazar.
Peki nasıl yaptık nar çikolatayı? Bitter çikolatayı eritiyoruz,Buz kalıplarına koyuyoruz,nar ekliyoruz ve tekrar çikolatamızı döküyoruz.Buzluğa koyuyoruz ve buz kalıplarından çıkartınca işte enfes tat sizlerle.
Ne duruyorsunuz bence hemen denemelisin :)
Mayalı Poğaça
KırmızıNaR'ın yakışıklı prenslerinden olan Rüzgar'cığımın biricik annesinin tarifinden yola çıkarak mayalı poğaçayı yapmış bulunmaktayım. Elif Hanımın lezzetiyle yaptığı poğaça aynı tatta oldu mu bilemem ama herkes afiyetle yedi bitirdi.Elif Hanım bu tarif için çok teşekkür ediyorum :)
Vee siz sevgili bloggerlarım hemen tarifi veriyorum.
Malzemelerimiz: 1 su bardağı sıvıyağ,1 paket sanayağ,2 yumurta(1 yumurta sarısı üzerine için ayır),1 su bardağı süt ya da yoğurt,1 tatlı kaşığı tuz,1 tatlı kaşığı şeker,aldığı kadar un,1 yemek kaşığı kuru mayayı ekleyip harmanlayalım.Yarım saat mayalanması için bekletelim.Beklettikten sonraa elle şekil vererek içine istediğimiz harcı koyabiliriz.Ben peynirli yaptım.170 derece fırına verip 25-30 dakika pişir ve sonrada hapur hupur afiyetle yiyelim.
Musmutlu,afiyetlerle geçen çay saati sizi bekler :)
Vee siz sevgili bloggerlarım hemen tarifi veriyorum.
Malzemelerimiz: 1 su bardağı sıvıyağ,1 paket sanayağ,2 yumurta(1 yumurta sarısı üzerine için ayır),1 su bardağı süt ya da yoğurt,1 tatlı kaşığı tuz,1 tatlı kaşığı şeker,aldığı kadar un,1 yemek kaşığı kuru mayayı ekleyip harmanlayalım.Yarım saat mayalanması için bekletelim.Beklettikten sonraa elle şekil vererek içine istediğimiz harcı koyabiliriz.Ben peynirli yaptım.170 derece fırına verip 25-30 dakika pişir ve sonrada hapur hupur afiyetle yiyelim.
Musmutlu,afiyetlerle geçen çay saati sizi bekler :)
19 Aralık 2015 Cumartesi
Sandviç
Yediklerimize dikkat etmeliyiz evet bu bir gerçek ama arada kaçamak yapmak da bir gerçek..Eee ne duruyoruz o gün bugün olsun mu....,bence olsun.Haydi blogger severler gelin bir sandviç yapıp,afiyetle yiyelim.
Öncelikle zeytinyağını alalım ve içine kekik koyup karıştıralım.Dikdörtgen şeklinde ekmeğimizi ortadan ikiye bölelim.Üzerine zeytinyağ ve kekikle harmanladığımız karışımı sürelim.
Sonradan sandviç içini hazırlayalım.Çok basit :D Kaşar peyniri ya da isteğe göre mozarella peyniri,roka ve domates koyuyoruz.Ekmeğimizi fırına veriyoruz.Peynir eriyince fırından çıkarıyoruz.
Tabağımızı biraz daha renklendirelim. Hemde Lays koyarak veeeeee işte Sinemisin Aşevi Sandviçi ;)
Cumartesi'nin güzelliğine gel.Mis gibi bir sandviç yaptım bugün. Afiyet bal şeker olsun =)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)






